Informacje

  • Wszystkie kilometry: 101887.32 km
  • Km w terenie: 6788.47 km (6.66%)
  • Czas na rowerze: 211d 06h 12m
  • Prędkość średnia: 20.04 km/h
  • Suma w górę: 885442 m
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Furman.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Czwartek, 24 czerwca 2010 Kategoria Przejażdżka

Dzień techniczny.

Tydzień regeneracyjny sobie zrobiłem. Nazbierało się trochę roboty koło rowerków. Uruchomiłem kolarkę, solidnie wyczyściłem też startówkę. Beskidzkie błoto posiada ogromną siłę niszczycielską. Nawet takie tytany pracy jak DT 240 odczuły ostatnie jazdy. No ale już wyczyszczone, kilka kropel olejku na łożyska i działają jak powinny. Poza tym na razie wszystko hula..no może poza tym, że nyple coś mi nie trzymają i co chwilę muszę dokręcać. Co jest grane? Na kleju je wkręcić?

Warto trzymać stare klocki hamulcowe. Mam ich kilkanaście. Niby wszystkie zostały wyciągnięte jako zużyte ale różnie to bywa. Po dokładnym przeglądnięciu okazało się, że któryś z pary jest w lepszym stanie. No i okazało się, że udało się skojarzyć dwa całkiem porządne komplety. Na górski maraton ich nie założę ale po suchym i płaskim jeszcze pośmigają. Jak by nie patrzeć dobre klocki to wydatek kilkudziesięciu złotych.
  • DST 20.00km
  • Czas 01:00
  • VAVG 20.00km/h
  • Kalorie 600kcal
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Jeszcze nie rozbebeszałem tych piast :) ale chyba trzeba będzie zrobić jak piszesz. Póki co ograniczyłem się do porządnego wyczyszczenia z zewnątrz, przy czym w tym celu odkręciłem tarczę i ściągnąłem kasetę, żeby lepszy dostęp był, i kapnięciem kilku kropel smaru w szczelinę za, którą są łożyska. W sumie nie jest źle, po myciu i odstawieniu roweru czuć było, że piasty chodzą gorzej ale wykonanie powyższych czynności oraz kilka km jazdy poprawiły sytuację.
Furman
- 16:25 czwartek, 24 czerwca 2010 | linkuj
W DT240/240s warto od czasu do czasu ściągnąć elementy osłaniające łożyska, wyczyścić je, i na łożyska nałożyć trochę dobrego, gęstego smaru. Robię tak od kilku sezonów i IMHO wpływa to bardzo dobrze na "kondycję" piasty. To samo zaleca m. in. Kali.

A nyple - nie polecam klejów w stylu Loctite, potem nypel obraca się razem ze szprychą i jest problem z centrowaniem. Najlepsza metoda - dobry smar stały na gwinty, żeby się nie "zapiekło" i odpowiedni naciąg - czyli dobry serwis, tu liczy się praktyka (Cyclo-Centrum, Kali).

A tak na marginesie to bloga przeglądam od dawna - dobra robota, motywuje do jazdy :)
skrzynia - 16:12 czwartek, 24 czerwca 2010 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa argiw
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl