Czwartek, 8 kwietnia 2010 Kategoria Trening

Kochanów - nauka zjazdów :)

Trzeba coś terenu pomacać po zimowym szosowaniu. Dzisiaj super pogoda, żal marnować ją na asfalcie. Poleciałem sobie w kierunku Kochanowa. W Szczyglicach spotkałem Roberta Basia. Chwilę pogodaliśmy o różnych sprawach.

Dalej poturlikałem się na Balice i dojechałem do wąwozu Kochanowskiego. Sru w dół bez namysłu - pierwszy stromy fragment nabrałem szybkosci, nawierzchnia dosyć śliska, w dodatku pokryta liściami. Kompletna niewiadoma co jest pod spodem. Spróbowałem lekko przyhamować ale za ślisko, przednie koło wpada w poślizg, błyskawicznie puszczam klamkę i staram się opanować rower ale już za późno, wpadam na coś, przednie kółko podrzuca mi do góry ..i leżę :)

No nic, wyzbierałem się i oglądam pole mojej klęski. Okazało się, że wpadłem na pniaczek. No nic - wyguzdrałem się do góry i druga próba. Tym razem atakuję wolniej trochę, omijam pniak ale znów szybko nabieram prędkości, delikatnie hamuję - przednie koło dostaje poślizgu.....i leżę :)

No dobra - do trzech razy sztuka. Znów spacer do góry i kolejna próba. Tym razem poszło już bez problemów. Dwie poprzednie próby pozwoliły teraz na wybór optymalnego totu jazdy. Od początku starałem się panować nad szybkością no i poszło jak trzeba. Niżej jedno zwalone w poprzek drzewo, trzeba rower przenieść. Dalsza cześć zjazdu raczej spokojna ale warto też uważać bo jednak ziemia rozmokła, a pod liściami czają się śliskie, wapienne kamienie.

No i w sumie tyle. Dalej to już szosowanie do domciu bo późno zaczęło się robić.