Czerwiec, 2010

Środa, 16 czerwca 2010 Kategoria Trening

Plaskato.

Na ten tydzień starczy orki. Weekend zapowiada się bardzo ciężko. Sobota-ciężki, górski maraton, w niedzielę XC Puchar Tarnowa. Będzie ostro.
  • Kalorie 1900kcal
Wtorek, 15 czerwca 2010 Kategoria Trening

Za karę :)

Prokurator - Wysoki Sądzie wnoszę o uznanie Piotra Furmańskiego winnym zarzucanych mu czynów, a mianowicie uchylania się od ciężkich treningów oraz brakiem sukcesów sportowych.
Obrońca - Sprzeciw! Oskarżony ciężko trenuje osiągając na zawodach bardzo przyzwoite wyniki.
Sąd - Sprzeciw odrzucony ! Skazuję ostarżonego na 3 godziny ciężkich robót.
Wyrok ma zostać odbyty w obozie Pracy Las Wolski, blok Sowiniec - droga do ZOO.
Poniedziałek, 14 czerwca 2010 Kategoria Trening

Ślimaki kamikadze.

Taki sobie, popołudniowy wypad, w sumie to bez celu. Pogoda taka średnia, nawet coś tam kapało jak wyjeżdżałem. Wolałem nie ryzykować jazdy gdzieś dalej za Kraków. No to poleciałem sobie pod ZOO szlakiem od szlabanu. W lasku nawet sucho. Potem przeskoczyłem do Kryspinowa i uderzyłem na Balice. Terenem doleciałem do Kleszczowa, a potem nadal terenem do Nielepic. Powodzie straszne szkody porobiły. Znane od lat dróżki i ścieżki zmasakrowane. Trzeba uważać na zjazdach bo tam gdzie od lat się dawało bez hampli w dół to teraz nagle może wyskoczyć półmetrowa dziura lub ogromna koleina w poprzek drogi. W Nielepicach skierowałem się już szosą do domu. Wiadukt nad autostradą w Balicach zamknięty, trzeba było lecieć alternatywną drogą. Nie rozpędzałem się się z intensywnością tego dnia. Jutro w planie jakieś mocne podjazdy. Z jednej strony pasuje coś mocniej pokręcić, z drugiej szykuje się ciężki weekend. W sobotę maraton w Żegiestowie, w niedzielę kolejny Puchar Tarnowa. Muszę być świeży.

No i na koniec o tych ślimakach. Aż strach jechać bulwarami, co rusz spod kół dolatuje chrzęst pękających skorupek. Takie bez domków na grzbiecie też pakują się pod koła ale giną w ciszy. Nie przepadam za ślimakami..ale jakoś tak niespecjalnie lubię je rozjeżdżać
Niedziela, 13 czerwca 2010

Tour de UEK.

Zawody z serii dookoła podwórka z tym, że jeździliśmu wokół campusu. Dwie kategorie - amator oraz elita. Zdecydowałem się wystartować w elicie gdyż jednak tych zawodów trochę się zjeździło. Startujących może nie za dużo ale stawka dosyć mocna. Kraków mocno stoi w MTB i pomimo, że kilku cyborgów się nie pojawiło to i tak było bardzo mocno w czubie. Start jak zwykle zrobiłem na śpiocha, gdy czołówka już znikała za pierwszym zakrętem ja dopiero się wpiąłem i nabierałem szybkości.

Trasa bardzo kręta i pierwsze okrążenie nawet nie próbowałem atakować. Usadowiłem się wygodnie za Axim i trzymałem koło. Z niepokojem obserwowałem przód gdyż tam jechali Maciu i Spinoza. Gdzieś na drugim lub trzecim okrążeniu złapałem oddech i wyprzedziłem Axiego. Tuż przed nim jechał Dawid, a jeszcze przed nim mocno dawał Spinoza. Jednak Dawid łapie kapcia i mam już przed sobą Spinozę. Utrzymuję się za nim gdzieś przez dwa okrążenia i pomału ale systematycznie odrabiam straty. Czuję, że dzisiaj jestem mocniejszy, na prostym fragmencie trasy mocno deptam i awansuję o jedną pozycję. Przed sobą mam Kompana z AZS Subaru, a troszkę dalej Lukcia. Obaj wydają się w zasięgu.

Na zakrętach widzę czołówkę, która już odjechała zdecydowanie dalej. Gdzieś tam miga mi koszulka Macia ale już raczej za daleko odjechał na to aby gonić. Na 4 okrążeniu dubluję Kubaka, który jak się później okazało pozbył się na starcie opony i jechał na pożyczonym rowerze Versusa.

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,108901,tour-de-euk-2010.html][/url]

Skupiam się na gonitwie za Kompanem. Muszę przyznać, że jedzie równo i mocno. Cały czas podciągam ale bardzo wolno to idzie. Jednocześnie Lukcio zaczyna odjeżdżać poza zasięg i biorąc pod uwagę, że to już 7-8 okrążenie to sytuacja zaczyna się klarować. Kompana łykam na ostrym wirażu po trawie i mocno deptam żeby trochę odskoczyć. Spinoza i Axi już trochę dalej i raczej nie zagrożą mi podczas tego wyścigu. I w takim układzie mijam linię mety.

Bardzo dobrze pojechał Buli, który zajął drugie miejsce. Wygrał człowiek, którego nikt nie zna. Na trzecim miejscu finiszował Radar.

Wyniki widziałem ale nie przyglądałem się specjalnie. Nawet nie pamiętam miejsca, na którym przyjechałem. Chyba gdzieś w okolicy ósmego. Trasa płaska ale mocno techniczna z dwoma niebezpiecznymi zjazdami. Jechało się nawet dobrze i wynik całkiem przyzwoity. Bardzo fajny trening wyszedł.
Piątek, 11 czerwca 2010 Kategoria Trening

Las Wolski.

Ten trening trzeba było rano zrobić. W sumie nie miałem jakiegoś konkretnego celu. Wyjechałem koło 8 rano, już bardzo ciepło było. W lasku nie jechało mi się dobrze, nie kręciła się noga tak jak powinna wobec czego zrobiłem sobie tylko jedną pętelkę XC w spokojnym tempie i poszlusowałem do domu. Okropnie gorąco, nie wyobrażam sobie ścigania w takich warunkach, byle podjazd i lało się ze mnie. Tak w sumie to nie wiadomo jak lepiej. W terenie z reguły cień, ale wolno się jedzie, podjazdy itp...brak chłodzenia powietrzem. Znowu na szosie leci się szybko i wiaterek chłodzi ale znów w pełnym słońcu i asfalt nagrzany że aż parzy.
Trzeba przeczekać.
  • Kalorie 1978kcal
Czwartek, 10 czerwca 2010 Kategoria Trening

Niepołomice

Spokojna jazda z samego rana. Bez szarpania, zrywów itp. Muszę trochę dychnąć bo zaczynam czuć w nogach ostatnie treningi.
Ciepło !!
  • Kalorie 1903kcal
Środa, 9 czerwca 2010 Kategoria Trening

Przełęcz Zapusty.

Gorąco się zrobiło. Nareszcie. Źle znoszę upały ale po ostatnich przejściach z pogodą to już wolę słoneczko. W sumie nie jest źle, dopóki się jedzie to spoko, ale jak tylko się zatrzymać to moment sauna się robi. Do Łączan doturlikałem się szybko. Picie szło jak burza, jeszcze przed przekroczeniem Wisły musiałem zatrzymać się w sklepie. Poszło już 2 bidony. Za Łączanami zaczynają się pagórki. W Marcyporębie miałem jechać szlakiem rowerowym ale zgraja psów zagradza mi drogę i robię odwrót. Droga przelatuje zaraz obok podwórka jakiejś zagrody i wolę samotnie nie wkraczać na granicę ich terytyrium. Na przeł. Zapusty docieram więc szosą i na górze skręcam w lewo na szlak turystyczny. Początkowo lecę fajną żwirówką ale raj szybko się kończy i trzeba zasuwać po zniszczonej przez traktory drodze pełnej kałuż, błota i kolein. Wynajduję sobie fajne miejsce w cieniu i zamierzam coś na ruszt wrzucić ale to nie okazuje się dobrym pomysłem gdyż komary coś za bardzo chcą się skumplować ze mną. Sorki - ale wolę inne towarzystwo.

Terenowy fragment szybko się kończy, jestem nawet trochę rozczarowany ale dalsza część trasy bardzo przyjemna i jazda dostarcza sporo frajdy. Słońce chowa się za churkami i do Krakowa wracam w bardzo komfortowych warunkach. Na torze kajakowym spotykam Spinozę i wspólnie robimy sobie rozjazd.

Było super dzisiaj !!
Wtorek, 8 czerwca 2010 Kategoria Trening

Słońce, pagórki, zieleń lasów...i gleba.

Obijałem się wczoraj. Niby nie czułem w nogach maratonu ale postanowiłem sobie odpuścić jeden dzień. Dzisiaj za to cały się rwałem na rower. W końcu super pogoda, aż się chce jechać. Tym razem padło na okolice pomiędzy Skawiną i Kalwarią. Po swojemu zaplanowałem sobie traskę po totalnie bocznych drogach. Sporo dziurawych asfaltów, czasem jakaś szutrówka, krótkie zjazdy i podjazdy. Na koniec poleciałem sobie do Lasu Bronaczewa. Stamtąd zielonym szlakiem skierowałem się w stronę Mogilan.

Normalnie kapitalna miejscówka tam jest. Kawałek dalej zatłoczona zakopianka, niewiele dalej rogatki Krakowa, a tutaj nastrój jak z powieści Reymonta. Szutrowa droga, biegające po niej kury, ujadający pies za drewnianym płotem, jakaś stara chałupka z babcią siedzącą na ławeczce i rolnik pracowicie chodzący za pługiem ciągniętym przez konia. Aż się zatrzymałem z wrażenia aby nacieszyć się tą chwilą. Niechętnie ruszyłem dalej. Najpierw szuter zamienia się w asfalt, potem jakieś auto śmigło bokiem, aż w końcu muzyczka z obajdowego sklepu Family Frost i czar prysnął. Przyjadę tu jeszcze.

Dotulałem się Swoszowic i Myślenicką zjeżdżam w dół. Szybko wchodzę w rondo, suchutko to można się ładnie złożyć. Wyjeżdżam z ronda i po prawej zaczyna się ścieżka rowerowa. Dzieli mnie od niej tylko krawężnik. Leci mocno pod skosem ale jadę na tyle szybko, że myślę go pokonać. Jeszcze podkręcam trochę i atakuję. Przednie koło podbija mocno do góry i przejeżdża ale tył blokuje i zaczyna lecieć na bok. Rower mi się składa, wszystko dzieje się tak błyskawicznie, że aż trudno to powiedzieć. W końcu tylne koło pokonuje przeszkodę, nadal mam dużą prędkość, rower złożony ale udaje się go wyprostować i tylko z przerażeniem patrzę jak błyskawicznie zbliżam się do barierek. Instynktownie wciskam klamkę hamulcową. Niestety prawa dłoń spadła mi z kierownicy i mogę hamować tylko lewą, tylko przednim hamplem. Oczywiscie poślizg i lecę na lewy bok, rower uderza w słupek od barierki, a ja leżę sobie na chodniku. Ból przychodzi dopiero po kilku sekudnach. Boli obtarta noga i łokieć. Z małego palca w lewej ręce kapie krew. Rower przeżył bez żadnych obrażeń. Może gdzieś tam porysowany jest ale to wszystko. Ja też raczej poza obtarciami bez żadnych urazów. Postękałem trochę i do domciu.

W sumie to fajnie było :)
Niedziela, 6 czerwca 2010 Kategoria Zawody

Cyklokarpaty Nowy Żmigród 2010

Miałem coś więcej napisać o tym maratonie ale mi zjadło wklepany wcześniej tekst. Już drugi raz nie chce mi się tego pisać - sorki :)
Powiem tylko tyle, że kiepsko mi poszło. Wszystko na wariackich papierach, nie byłem mentalnie przygotowany, organizacyjnie też zapieprzyłem. Złe opony, zawalony start, zapomniana opaska od pulsometru. Brak kontaku z czołową grupką spowodował, że w środkowej części trasy moje straty jeszcze się powiększyły. Tragedii nie ma gdyż zająłem 10 miejsce Open i 2 w kategorii M4 ale czuję, że było mnie stać na więcej. No nic- trzeba trenować dalej i liczyć na to, że bedzie lepiej.
Sobota, 5 czerwca 2010 Kategoria Przejażdżka

Rege.

Dzisiejszy dzień był przeznaczony na regenerację. Jak się okazało później miałem też tego dnia dojechać na wieś. Maraton w Nowym Żmigrodzie jednak miał się odbyć więc wyruszyłem na wschód. Nie było łatwo dojechać. Drogi i mosty na Podkarpaciu zrujnowane. O ile do Pilzna dokulałem się bez problemów to dalej już zaczęły się schody. Droga na Jodłową zamknięta. Pierwsza możliwość odpada. Ledę dalej, kawałek przez Brzostkiem szlaban - druga opcja odpada. Turlikam się jakimiś objazdami po drogach, którym swobodnie można by maraton MTB zrobić. Docieram w kóncu do Brzostku ale tutaj lipa. Most na Wisłoce zamknięty. Jestem w kropce, dalsza jazda w stronę Jasła i kolejnego mostu niemożliwa gdyż w Bukowej droga zjechał. Pozostaje już tylko jedna możliwość na miejscu lub już totalny objazd gdzieś od strony Tarnowa lub wręcz Rzeszowa. Na szczęście ostatnia opcja wypala, w Przeczycy przejezdżam Wisłokę i przez Jodłową docieram do domu. Jutro maraton - może być wesoło.